Smoothie au thé vert & fruits rouges

 

‘s Morgens loop ik over van goede wil en motivatie om aan een gezonde en evenwichtige dag te beginnen!

Maar de minuten onder de douche vliegen zo snel voorbij dat ik aan tafel zou willen gaan op het ogenblik dat ik eigenlijk al een afspraak heb. In dat geval maak ik snel een smoothie: perfect om een gezond ontbijt te nemen terwijl ik al onderweg ben! Aangezien ik ‘s morgens niet zonder kop thee kan, pas ik mijn smoothierecepten aan en verwerk ik ze met thee: een 3-in-1 die ik tot smootea heb omgedoopt!

Dit recept is makkelijk te bereiden en is een combinatie van allerlei lekkere dingen die anti-oxydanten bevatten: van groene thee tot bosbessen, rode vruchten en plantaardige melk!

Smoothie Thé de Marie

Ingrediënten

  • 3 handenvol diepgevroren rode vruchten
  • Een halve kop soja-, rijst- of amandelmelk
  • Een halve kop thé de Marie gedurende 2 uur op kamertemperatuur geïnfuseerd

Bereiding van de smoothie

  1. Alle ingrediënten mixen in een blender en mengen tot de bereiding mooi effen is.
  2. Opdienen in een mason Jar en met een rietje drinken.
Info: Door te werken met diepgevroren fruit verkrijgt u een zeer romige textuur. Let er wel op dat uw blender de ijsklonters kan pletten: dat is niet het geval bij modellen van een matige kwaliteit. Tip +: Als u de gehele hoeveelheid niet opdrinkt, giet het overschot dan in een hermetische fles en zet die in de koelkast. Drink dit binnen de 24u op om optimaal van de vitaminen te genieten.

Tip ++: om de thé de Marie te bereiden, doe 12g thé de Marie in 1 liter water op kamertemperatuur gedurende de hele nacht in de koelkast. Filter ‘s morgens de bereiding en gebruik de helft voor de smoothie. Drink de rest van de thee tijdens de dag, het zal u helpen om de gifstoffen af te drijven.

Prettige dag

 

 


Geef een reactie